Inlåst!


Det var meningen att gofisen och jag skulle åka i förväg till mormor och morfar igår eftersom A skulle ut och springa en tur och komma efter. Vi var bjudna på middag dit igår kväll. När A hade gett sig ut bytte jag kläder och blöja på gofisen och packade skötväskan. Sen skulle jag in i hissen som jag brukar säga. Fast egentligen är det en garderob som vi gjorde iordning när vi flyttade in. Morfar va handikappad så därför hade vi en hiss i huset när vi flyttade in. Jag har min sminkbyrå i hissen och skulle in och läggs på mascara innan vi skulle iväg. När jag är där inne kommer gofisen och säger hej då och stänger dörren. Jag är nästan klar då och tänker strax öppna dörren men då låser gofisen dörren eftersom nyckeln sitter i. Jag försöker få honom att låsa upp men han lyckas inte. Han börjar tända och släcka taklampan istället hör jag. Jag försöker locka honom till dörren och han kommer dit igen och försöker låsa upp men det vill sig inte. På tredje försöket lyckas han. Tror att jag kanske va inlåst i högst 5 minuter. Fick aldrig någon panik eftersom A bara skulle springa en halvtimme och hade då varit borta en kvart så han skulle snart komma hem. Skönt att han lyckades låsa upp :-) nu har vi tagit ta bort nyckeln ur dörren. Tror att gofisen tyckte att mamma skulle känna hur det känns att sitta i skamvrån. Tänk vad påhittig han är min busunge :P

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0