Möhippa!

 
Ny vecka igen och denna vecka är inte som andra veckor då esc 2013 börjar imorn med semifinal 1. Det är alltid lika roligt att följa detta varje år. Även om det är mycket skräplåtar så är det roligt att se alla nummer med framträdanden, kläder, smink etc...Tre veckor kvar dessutom till Saras och Christoffers bröllop vi ska på. Ser fram emot det. Det blir en semestertrip för oss. Barnfria och dessutom få bo på det lyxiga värdshuset :) I helgen hölls möhippan för den blivande bruden :) Då detta har varit inplanerat ett tag tillbaka så har det svårt att inte skriva något på bloggen för att inte avslöja något. Jag åkte samma dag och hann ändå vara med från start som började vid centralstationen:
Lite bubbel innan vi drog iväg till gröna lund. Där åt vi lunch och hade sedan 5-kamp som jag tror Sara vann eller om det var 2:a hon kom. Hon var iaf grymt bra på detta. Själv var jag säkert i bottenträsket. Hörde inte resultatet fullt ut och kanske lika bra det ;)
Vi avslutade dagen på grönan med att åka en karusell och inte vilken karusell som helst utan årets nyhet "eclipse". Det är världens högsta slänggunga på sina 121 meter. Det får inte vara för enkelt att vara på möhippa eller vara blivande brud. Kan säga att jag ångrade mig lite grann när vi väl satt i gungan eftersom jag är lite höjdrädd. Men vi överlevde och det är ju huvudsaken. Men vilken populär karusell. Vi köade i över en timme totalt för att få åka.
Efter grönan bar det av till Sara och Christoffers lägenhet i Sickla där det blev catering, vin, tårta, nyponshot, frågesport om den blivande brudgummen och även en till lek för Sara innan det bar av till "Golden Hits" för dans. Där spelade de riktigt bra musik att dansa till, mkt schlager bland annat :) Jag hittade ett super bra vandrahem som låg bara någon minuts promenad från utestället. Passade på att checka in väskan medan de andra köade och lagom till att jag kom fram till utestället så var sällskapet nästan längst fram i kön. Ibland ska man ha röta :D
Eftersom mitt tåg gick ganska tidigt på söndag morgon så drog jag mig tillbaka vid halv tre men jag hörde att Sara och några till hade varit där till stängning :) Det blev iaf en lyckad möhippa och jag tror och hoppas att hon blev väldigt nöjd. Nyponshoten vi drack var den godaste shoten jag någonsin druckit. Varken för sliskig eller för bitter. Den kommer jag garanterat att dricka någon mer gång....Igår var jag ganska seg så jag gjorde inte speciellt mkt när jag kom hem. Var framför allt trött efter så lite sömn jag fått natten till igår. Nu har jag en vecka framför mig med 4 kvällar till halv sju och en kortdag på lördag. Då har vi planer på att åka till Sniptjärn och grilla och se på esc-finalen efter jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0