Sniptjärn!


Efter jobbet igår drog vi till Sniptjärn. Vädret har varit toppen i helgen så det kunde nästan inte bli bättre förutom att jag fått 15 st myggbett. Ändå satt jag inne och såg på esc medan pappa och A satt ute och fick nästan inga bett. A hade bara fått ett myggbett. Mamma och pappa åkte upp dit redan på fredag och vi och Victor och Anna åkte bara från lör-sön. Vi gick ner till tjärnen och fiskade men det var dåligt nappväder och gofisen tröttnade ganska snart. Grillade älgkött gjorde vi på kvällen och mamma och jag såg på esc. Min favorit Danmark vann :-)
Idag har vi hunnit med ganska mkt. Gofisen gav oss sovmorgon till 7.20. Efter frukost gick jag en långpromenad själv i Sniptjärn (ingen ville följa med). Sedan åkte vi hem och då åkte jag iväg till Ica och handlade så vi har mat till veckan. Putsat fönstret i trappen gjorde jag eftersom ställningen åker ner imorn och fönstret sitter så högt. Det blev skinande rent :-) det är så tacksamt att putsa ett nytt fönster eftersom resultatet blir perfekt. Fotat golvet gjorde vi också innan vi åkte till gammelmormor på middag. Försäkringsbolaget vill ha bilder på det förstörda golvet. A ringde ju Folksam i fredags och det verkar som vi kommer väldigt lindrigt undan diskmaskinsolyckan. Vi får se om diskmaskinen går att laga eller om vi får en ny... När vi kom hem från min mormor så målade jag kökssoffan eftersom den gulnat lite sen jag målade den för tre år sedan och så hade det blivit lite märken på den. Nu blev den uppfräschad och fin till nya köket....
Nu har vi sett på finalen av mästarnas mästare som Magdalena Forsberg vann och nu bytte vi kanal till en annan final, nämligen hockey VM-final mellan Sverige och Schweiz. Just nu står det 2-1 till och det är en period kvar. Hoppas det håller.

Testar den nya såpbubbelpistolen i Sniptjärn.
Dolly har det gôtt :-)
Inviger de nya kläderna han fått av Maria i födelsedagspresent
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0