Tjockis!

 

Det blev en tur till Sunne igår eftermiddag. När jag åkte för att hämta gofisen på Viklundsvägen 19 så va även mormor där. Hon berättade att hon hade träffat någon på 11-kaffet vid missionskyrkan denna vecka som sagt att Linn blivit lite rund.  Jag vet inte vem människan är men hon visste tydligen att jag va mormors barnbarn och jag har säkert träffat henne på apoteket eller så har hon bara sett mig där. Då berättade mormor att jag väntade barn. Jaha, då förstod hon :P Tänk att ens kommentera att jag blivit rund, hon visste ju inte att jag va gravid utan trodde bara att jag gått upp i vikt. Tänk att säga till någon att ditt barn eller barnbarn har blivit lite rund på slutet, hehe. Fast jag förstår att det syns för jag har gått upp 10 kg redan. Jag gick upp 28 kg med Theo och jag är på god väg åt samma håll, men ändå så tycker jag att man borde hålla käft...
När jag hämtade gofisen var han lika långhårig som han va 1,5 timma tidigare när jag åkte till Sunne. Han hade vägrat att klippa sig denna gång trots mutor. Han hade börjat gråta så morfar fick åka hem. När jag frågade honom om det så bytte ha samtalsämne hela tiden. Han ville inte prata om det. Min gofis får bli långhårig helt enkelt eller så kanske vi försöker igen om någon vecka...
 
Det blev en stor påse shoppat med kläder till gofisen igår på Lindex. Tre par tröjor i strl.110 och tre par byxor i strl.104 och två-pack tumvantar. Jag hade ju en rabattcheck på 20 % på hela köpet så det blev inte så dyrt för så mkt plagg:
Ni kan aldrig ana att min favoritfärg är turkos va ;-) Får vi en flicka kommer hon att få bära mkt turkost hon med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0