Chokladbollar!

 
Theo är hemma på fredagar från dagis och då samlar jag energi hela veckan när han är på dagis så jag orkar aktivera honom. På helgen hjälper ju A till :-) 
Idag har vi hoppat studsmatta eller jag såg på medan han hoppade och sedan har vi bakat chokladbollar för första gången. Theo är inne i en ålder då han kan själv så när han skulle hälla strösslet på en tallrik så hamnade en tredjedel på bänken och golvet. Då frågade jag om han kunde hämta dammsugaren. När han vill att jag ska göra något som inte går för tillfället som t.ex. hoppa studsmatta tillsammans med honom eller bära eller lyfta honom så svarar jag att det går inte nu för mamma har lillasyster i magen, mamma har för stor mage just nu. När jag bad honom att hämta dammsugaren så svarade han: Theodor kan inte göra det. Jag har för stor mage. Hehe :P tänk vad de tar efter allt man säger till sin fördel. 
Jag rullade iaf chokladbollarna och Theo doppade dem i strössel samtidigt som han åt strösslet från en sked. Han är fortfarande mätt säger han så idag får vi nog skjuta på lunchen en timme.
 
Igår kom släppet med dagislämningen. Han följde med direkt in :-) på tredje försöket lyckades jag få in honom frivilligt. Denna vecka har vi lyckas få honom att gå in själv på dagis och börja klä på och av sig själv. Nu ska vi etablera det några veckor innan vi tar tag i nästa sak som får bli nattningen. Den tar evigheter nu då vi stannar hos honom tills han somnar. På helgerna brukar vi släppa det så får han sova med oss. Men vi vill inte göra alla förändringar på en och samma vecka. På sikt har vi tänkt att vi ska läsa ett par eller tre nattisagor och kanske sjunga någon godnattvisa och säga godnatt och gå ut ur hans rum och han ligger kvar i sängen. Vi måste ladda inför detta då det säkert kommer bli dåligt med sömn första nätterna. Tänkte kopiera metoden jag sett på nannyakuten så får vi se om det fungerar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0