Grisfötter!

 
Senaste veckorna har jag börjat samla på mig väldigt mycket vätska. Jag får t o m märken av mina strumpor med lös resår nu. Jag har börjat använda stödstrumpor nästan varje dag nu och ska börja använda mina turkosblå foppatofflor då mina skor är så trånga just nu på bredden. Barnmorskan sa att det inte är någon fara eftersom blodtrycket är normalt men ville att jag skulle använda stödstrumpor och högläge med fötterna när jag sitter ner...
 
Gofisen är fortfarande inne i sin trotsperiod och sedan februari får jag inte med honom in på dagis längre. Han stannar kvar ute vid grinden. Jag har fram tills denna vecka fått hjälp med att hämta in honom men det blir inte bättre. Denna vecka har vi bytt metod. Nu förklarade jag för honom när vi kommit innanför grinden att ingen kommer att komma ut och hämta honom och mamma går in och väntar på dig så länge. I måndags va barnen ute när jag kom så då gick det ju bra men igår så tog det ca 30 min innan han sakta kom gåendes in till omklädningsrummet. Jag va beredd på att det skulle ta längre tid än då. Han hade stått där ute vid grinden själv i en halvtimme och när han kom in såg han chockad och förstörd ut för att ingen hade kommit ut och hämtat honom. Idag hade jag trott att det skulle gå lite snabbare och nästan att han kanske skulle följa med in direkt men idag väntade han runt 20-25 min innan han traskade in. Då kom hans kompis Melvin med sin mamma och då hade han följt med. Tur att jag har all tid i världen just nu och jag hoppas att resultatet blir att han snart kommer följa med mig in till dagis direkt utan protester. Detta började i samband när jag fick mina besvär med foglossningen och ryggen och barn är så smarta och uträknade så då tänkte han att nu passar jag på när inte mamma kan lyfta mig eller springa efter mig längre. Det ska bli spännande att se hur lång tid det tar imorgon :-)
 
Jag har börjat dricka hallonbladste idag. Jag är ju egentligen skeptiskt till naturläkemdel och det hjälpte inte när jag väntade gofisen men i överflöd av tid och min motvilja att gå två veckor över tiden så tänkte jag pröva. Jag tänkte dricka en kopp om dagen nu så får vi se. Denna information hittade jag:
 

Ett av de viktigaste och mest kända naturläkemedel att ta under graviditeten är hallonbladste.

Hallonbladste är ett enkelt och naturligt sätt att stödja din kropps förändringar under graviditeten. Det används inte för att starta en förlossning. Däremot ska det hjälpa till att stärka och förbereda livmodern under graviditeten och inför förlossningen och bidra till en snabbare läkning och mindre blödning efter förlossningen.

Hallonbladste innehåller Oxytocin, ett hormon, som frisätts naturligt i kroppen vid beröring. Det har en lugnande och avslappnande effekt på kroppen och motverkar stress. 

De nyttiga vitaminer och mineraler som finns i röda hallonblad är:

- C-vitamin (hög koncentration)

- E-vitamin

- Kalcium och järn

- Mangan och magnesium

- Vitamin A

- Vitamin B-komplex

- Många mineralämnen inklusive fosfor och kalium

 
Hur mycket ska jag dricka?

För att den gravida inte ska riskera ett för tidigt förlossningsarbete bör man inte använda hallonbladste förrän vecka 35. Rekommendationen är att man börjar med 1-2 koppar per dag och sedan ökar mängden successivt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0