Öroninflammation!

Vaknade kl. 3 i natt av att jag hade en tryckande och skärande smärta i vänster öra. Dessutom hade det slagit lock för det örat så jag hör ingenting på vänstra örat. Det gick inte att somna om  trots att jag tog en massa nässpray. Jag har varit så fruktansvärt täppt i näsan i snart 10 dagar nu och nässpray hjälper inte trots att jag inte överdoserat fram tills i natt. Kl. 6 tar jag två Panodil och somnar om till kl. 9 då kommer smärtan tillbaka. Ringde då sjukrådgivningen och fick en tid hos jouren kl. 14.50. Smärtan har blivit värre under dagen och det har börjat rinna var ur örat. Blev nu undersökt på vårdcentralen och örat hade en kraftig rodnad men trumhinnan hade iaf inte spruckit. Nu ska jag knapra Kåvepenin i fem dagar. Lockkänslan jag har kan ta upp till två veckor innan den försvinner blev jag informerad om :P 
Vilken dret att min hälsa sviktar så nära inpå förlossningen. Nu väntar jag på att ta första dosen av penicillinet. Åt lunch en halvtimme innan jag åkte till vårdcentralen och jag vill ju ha maxeffekt så om en timme kan jag ta första dosen. Hoppas inte förlossningen startar förrän denna infektion är över nu. 
Läkaren va snäll så hon gav mig hela kuren eftersom Apoteket inte är öppet förrän på tisdag igen så tyckte hon det va lika bra. Om det skulle bli så att vi ska in och föda då har jag hela kuren med mig och behöver inte tänka på att införskaffa mer antibiotika.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0