Höst/vinter = dyrt!

 
Det blev en trip till Charlottenberg igår eftermiddag. Gofisen fick vara hos farmor och farfar ett par timmar innan A hämtade honom. Det blev en dyr resa men samtidigt så har både gofisen och Thilde allt de behöver nu hela vintern förutom vintervantar till gofisen. Det hittade jag dock inte med kort skaft så han kan få på dem själv men snart är det ju mârten och de brukar ha mkt sånt :-)
 
Det blev även en tur in till Magnor i Norge som ligger knappt en mil från Charlottenberg för påfyllning av billiga blöjor:
 
Lompe, browniemix och potetgull slank också med. Detta är den godaste brownien och man behöver bara blanda med fett, vatten och ägg. Lompe=potatisläfsa
 
Även jag fick något, vilket inte händer ofta nuförtiden. Tycker det känns som jag får nya kläder hela tiden när mer och mer passar i garderoben. Nu går jag i mina tjockisbyxor (=när jag är mitt tjockaste jag ej gravid). De flesta överdelar passar. Nu behöver jag inte gå i klänning jämt då några byxor passar. Sedan går jag nästan jämt i mysbyxor här hemma så de behövs inte så mkt kläder. Men nu fick jag en för tidig födelsedagspresent av mamma och mormor:
Fina höstkängor. Äger inte så många par skor och de få jag har vill jag ska vara promenadvänliga och dessa va sköna.
 
Gofisen fick det mesta:
Närbilder:
Fodrade gummistövlar 
Höstskor
Vinterkängor i stl. 28 fjolårets modell (skaffade 27:or begagnat) gofisen byter alltid storlek mitt i vintern. 
Fleecebyxor
Vinterjacka
Galonvantar med och utan foder. Halva priset på dessa. 
 
Thilde kom inte tomhänt hem. Höstmössa och höstvantar, vit ribbad body med spetskant  från Newbie och polokrage från h&m som är perfekt under vinteroverallen när det blir riktigt kallt. Eftersom Thilde är mindre än gofisen kan hon inte ärva hans fleeceoverall då hon drunknar i 74 så jag har köpt en 68 som är lite stor men den går. Vi invigde den i veckan när det va kallt när vi gick till dagis på morgonen:


Den är så söt och mjuk och go.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0