Kantareller!


Thilde och jag är vakna medan andra halvan av familjen sover. Igår kväll tänkte jag ge Thilde ersättning efter att jag ammat eftersom hon verkar inte bli riktigt mätt på kvällarna men efter amningen så somnade hon för natten. För ca en månad sedan gav vi Thilde ersättning ett halvt mål på kvällen efter amning och tänkte göra det regelbundet men efter en kväll så somnade hon innan vi hann ge så sen blev det inget mer eftersom amningen började fungera bättre igen efter det. Idag är Thilde fyra månader så jag är väldigt nöjd att vi lyckats amma så pass länge ändå. Om det fortsätter fungera kommer jag helamma max en månad till sedan får det bli delamning istället. Tänkte börja med gröt då och kanske lite smakportioner med puréer. Vid sex månader kan man börja ge välling och då vore det fint om damen började sova hela nätterna som storebror gjorde när han började med välling :-)

Igår förmiddag drog A och gofisen ut i regnet medan Thilde och jag stannade hemna. De kom tillbaka med detta:
Ikväll ska vi smörsteka dem och lägga dem på rostat bröd till kvällsmat. Det blir nog gott :-)
När de va borta sov Thilde i nästan två timmar och då passade jag på att sy:
Thilde har växt ur sin gamla så det blev en större och även en spetskant nederst  på mössan. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0