Nya rutiner!


Igår skulle vi ha börjat med nattningen då gofisen ska sova i sin egen säng. Det va tänkt att jag skulle natta honom när jag kom hem från min barnvagnspromenad kl. 19 men då hade han somnat i soffan innan jag hann hem :P idag blev därför första gången som vi började. Det blev inte riktigt som jag föreställt mig. Jag hade förväntat mig att han skulle trotsa, skrika, vara arg och aldrig ge sig som han brukar reagera ibland på dagtid. Istället blev han ledsen och rädd och otrygg ungefär som när han sitter i skamvrån. Första gången jag gick ur rummet efter vi läst två nattisagor och jag förklarat för honom att han skulle sova i sitt rum i sin egen säng och mamma och pappa ligger i rummet bredvid så tog det tio minuter innan han började protestera. Ska det gå så här lätt tänkte jag men han kom allt ut till slut. Efter det va det gråt och han sa att han inte ville sova ensam men han gick aldrig ur rummet utan öppnade dörren med jämna mellanrum. Han va så ledsen och verkade rädd så varje gång han öppnade dörren följde jag med honom till sängen och fick honom lugn innan jag lämnade rummet igen. Jag förklarade att mamma och pappa finns i rummet bredvid och att vi inte kommer åka någonstans utan honom. Lillasyster sover också i eget rum nu berättade jag. Sedan gick jag ut. Han öppnade dörren ca 10 gånger. Sista gången han öppnade bad han om att få vatten. Efter jag hämtat det till honom så sa han "ut" till mig och öppnade inte dörren mer. Efter tio minuter kollade jag till honom och då sov han. Det gick relativt snabbt mot vad jag hade förväntat mig men det va jobbigt på annat sätt eftersom han va rädd så gjorde det ont i hjärtat. Nu får vi se hur det går imorgon men nu finns ingen återvändo utan nu gäller det att vara konsekvent...

Lite egentid tog jag mig efter nattningen. Ikväll sydde jag gardiner till fönstren i gillestugan i källaren. Tyckte att de behövde bytas ut då det såg ut som mormor satt upp de förra på 70-talet. De va gula, vita och bruna med tofsar nedtill :P det är ju inte så noga egentligen i källaren men nu så fick jag tyg av mamma som hon hade hemma så det va bara till att sy:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0