Vardag igen!


Nu är semestern slut för A :-( han hade i och för sig bara två veckor så inte konstigt att det känns som det gick snabbt. Vi hade det bra på västkusten. Skönt med lite miljöombyte och en hel del avlastning också ;-) vi åkte till stranden några gånger, Anna och jag va på shopping i Uddevalla en dag och min familj gjorde en dagsutflykt till ett jernmuseum i Munkedal där vi åkte ånglok med vagnar från slutet av 1800-talet. Gofisen som är tågfantast va helnöjd :-D 

Nu är det dopplanering och förberedelser som gäller varje ledig stund, vilket kommer bli när barnen sover och nästa vecka när gofisen börjar på dagis igen. Jag har inte lyckats få tag på någon som är duktig på att göra tårtor. Antingen så va man utomlands, skulle föda barn när som helst eller hade slutat med tårttillverkning. Därför har jag beslutat att försöka baka en själv. Mamma ska till Karlstad till veckan och då ska jag be henne åka till tårtpinglan och införskaffa lite tårtdekorationer.., Igår började jag sy en vimpel som jag ska dekorera med på dopet som sedan ska få hänga i Thildes rum.
Försökte ta kort på barnen. Detta va det enda som blev hyfsat av de 20 stycken bilderna jag tog. Så här blev de flesta:
Pajasen min :P

A köpte ett leksakståg till gofisen som är en favorit nu.
Här åt vi varsin våffla efter tågturen.
Det är inte bara vi som har semester. Det måste ju finnas nån rättvisa.
Vilket bordsskick de har :P
Sista natten sov Conrad i vårat rum. Gofisen innerst, Thilde i insatsen till barnvagnen längst ner, Conrad i mitten och jag ytterst. A sover på en madrass på golvet (det gäller att prioritera ;-)


I lördags badade vi i mormor och morfars pool igen:
Dolly bli orolig när husse doppar huvudet. 

Grillning hemma på kvällen:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0