Sjukskriven!

 

Idag blev jag sjukskriven på heltid av läkaren jag träffat på mvc. Jag hade önskat att jag hade kunnat jobba deltid ett tag till men foglossningen, ryggproblem och sammandragningarna har satt stopp. Jag måste hålla koll på sammandragningarna så att de inte stegrar. Just nu får jag sammandragningar bara jag ställer mig upp och går och håller i sig en halv minut till en minut. Men de ger med sig direkt i vila. Om det blir värre ska jag höra av mig och få livmoderhalstappen undersökt eller blir det akut så att vattnet går eller om jag får blödningar ska jag naturligtvis åka direkt in till BB. Läkaren tyckte att jag skulle köpa magnesiumtillskott då det kan hjälpa mot sammandragningarna och så skulle jag vila så mycket som möjlgt. Förr fick man Bricanyl om man fick sammandragningar för tidigt i graviditeten men det ger man tydligen inte längre...vad snopet det känns att nu ska jag inte jobba mer på länge. Jag har hela tiden haft så dåligt samvete när jag vab:at eller varit sjukskriven själv men denna gång tänker jag inte ha det eftersom nu måste jag tänka på mitt ofödda barns säkerhet. Det är ju absolut viktigast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0