Tjockis!

 
Idag ställde jag mig på vågen och den visade + 6 kg sedan jag vägde mig för 8 veckor sedan. Totalt har jag gått upp 20 kg nu. När jag väntade gofisen hade jag gått upp 23 kg vid den här tiden och då slutade det på 28 kg. Känner mig mindre stressad över det denna gång då de första 15 kg försvann på 10 dagar och med långa barnvagnspromenader och amning så gick det relativt lätt att gå ner i vikt. Känner mig riktigt tjock nu och jag sväller som bara den. Just nu kan jag inte ha på mig vigsel- och förlovningsringen utan bär dem runt halsen: 
Hoppas bara att mina krämpor släpper efter förlossningen. Det gjorde de sist men då hade jag ingen foglossning... Just nu känns allt tungt då jag har ont och inte kan gå som vanligt längre. I torsdags fick jag gofisens förkylning mitt uppe på allt så jag har mått skit de senaste dagarna. Längtar efter att få må bra igen. Det viktigaste är ju att bebisen mår bra och allt tyder på det :-) sparkarna syns tydligt utanpå magen nu och kan göra riktigt ont när hon träffar ett revben :P 
Imorn går jag in i 31:a veckan och har då gjort 75 % av graviditeten. Så här ser magen ut nu:
29 + 6 idag.

Här väntar jag gofisen i vecka 29 +4:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0