Trotsig unge!

 
Allting här hemma är en kamp just nu. Gofisen är mitt uppe i första trotsåldern. Det som är extra jobbigt just nu är att jag är så handikappad. Jag kan inte bära honom längre. Idag tex.när vi skulle till dagis så skulle han sitta kvar i bilen. Han skulle inte med in. Jag lyckades få ut honom ur bilen till slut men sen skulle han inte följa med utan stod kvar vid bilen. Normalt sett hade jag bärt honom genom grinden så han inte kommit ut men det fixar jag inte längre. Han totalvägrade och det började koka inom mig. Tålamodet tog slut så istället för att bära honom höll jag honom i händerna och buttade på honom vid knävecken under protest. Då mötte jag hela barnaskaran och en utav fröknarna då de skulle vara ute och leka på förmiddagen. Då sa jag till gofisen att nu får vi gå in och hämta vinteroverallen så vi inte blir blöta när vi ska leka. Han följde då med mig till ytterdörren men skulle sedan inte med in. Jag gick in och hämtade overallen och kom ut igen och försökte få in honom. Till slut hotade jag med att han får stå där ute själv idag så åker mamma hem. Då följde han med in. Då dök den andra fröken upp och sa att jag kunde åka eftersom hon visste att jag har problem just nu med att böja mig. Då förvandlades gofisen helt plötsligt och blev som ett ljus och gjorde precis som Sonja sa till honom. Han tog av sig skorna själv och började sätta på sig overallen helt själv, vilket han inte kan och vägrar göra hemma. Vi skulle behöva ha med Sonja här hemma också så skulle allt flyta på mkt bättre :P Så är livet just nu antingen ska han inte ha den tröjan eller så ska han inte ha mat och om vi då till slut slänger maten så ska han ha mat helt plötsligt. Fel färg på skeden till gröten, springer iväg när vi ska byta blöja eller klä på oss kläder. Varje kväll får han se på datorn på kalle anka eller bamse som är hans favoriter just nu och det blir världens protester med gråt och skrik när det blir läggdags och vi stänger ner datorn. Hoppas att denna period släpper snart.
 
Just nu försöker jag ta det så lugnt som möjligt och spenderar mest tid i soffan då jag får så mkt sammandragningar annars. Igår blev de starkare än de varit förut men de ger med sig i vila. Jag ska be min barnmorska att boka en tid hos spec-mödravården så jag vet om jag behöver oroa mig eller inte. Nu tar jag det iaf väldgt lugnt och idag har sammandragningarna varit svagare igen. Magnesiumet kanske har börjat ge effekt? Annars har jag försökt handikappanpassa hemmet så mkt det går genom att minimera alla lyft. Vi har plockat bort bygeln på tripp trappstolen så nu klättrar gofisen upp där själv. Han har också blivit så duktig att han klättrar upp i bilbarnstolen själv :-) Jag har även fått låna kryckor på sjukgymnastiken som avlastar mot min foglossningssmärta. Jag sover med en kudde mellan benen för att minimera ryggsmärtan. Jag fick mkt bra tips när jag besökte sjukgymnasten. Tänk att denna graviditet blev så mkt mer besvärlig än med gofisen. Nu hoppas jag att förslossningen blir lättare än förra istället :-)
 
Jag har köpt de 4 första sässongerna av en serie som jag såg lite på när jag gick på högstadiet på cdon.com så att jag har något att sysselsätta mig med om dagarna. Sedan ska jag sticka en bebiströja till Thilde:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0