Foglossning!

 
I fredags va jag hos sjukgymnast för att att få ett träningsschema för ryggen. Då berättade jag att jag börjat få ont vid blygdbenet också de senaste veckorna och visade då sjukgymnasten var jag hade ont. Då blev jag informerad om att det kallades symfusbenet och att smärtan jag känner kallas foglossning. Foglossning har jag ju hört talas om men visste inte att det kändes så. När jag väntade gofisen hade jag inga sådana besvär. Konstigt att det blivit så drastiskt ont. Det började med bara lite smärta för ett par veckor sedan och de senaste dagarna så känner jag som en kniv vid varje steg jag tar. Jag köpte ett band på sjukgymnastiken som avlastar lite. Problemet är att det är inte skönt att ha det när jag sitter ner på apoteket. Det skar in i huden så jag fick skavsår och sedan kan jag knappt böja mig ner för man blir så stel och på jobbet ska man böja sig konstant för att hämta läkemedel. Att stå en hel dag är inte ett alternativ just nu. Jag har iaf börjat med övningarna som jag ska göra dagligen så får vi se om det ger effekt annars tänker jag kontakta en läkare igen och försöka få bli sjukskriven. Då är det väl tusan om det inte ska gå när jag har så ont att jag inte kan gå. Denna vecka har jag jobbat 45 timmar och vi inventerade igår efter stängning till 18.30. När jag kom hem så hade jag så ont att jag grät av smärta. Det gjorde ont i både rygg och av foglossningen men idag har jag inte så ont att jag gråter. Försöker ta det lugnt och vila så mycket jag bara kan idag så jag orkar med veckan. Till veckan jobbar jag bara fem dagar då jag har ledig helg. Gofisen sitter bredvid mig i soffan och ser på Kalle Anka och håller mig i ena handen. Vi sitter med varsin dator i knät och jag skriver detta inlägg med en hand :-) Nu ska jag ta och natta honom så han också orkar med en vecka på dagis. Andreas åkte skidor med honom för några dagar sedan och tog några bilder:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0