Libero eller Pampers?

 
Mamma och pappa va till Kongsvinger i helgen och köpte då med 4 paket med blöjor av märket Libero till oss i storlek 1 (2-5 kg). Det fanns bara Libero där. Blöjorna är mkt billigare i Norge än i Sverige. Man får dessutom var 4:e paket gratis. Nu minns jag inte riktigt vilket märke vi tyckte bäst om första tiden. Annars har vi gillat Pampers bäst. Nu kör vi dock på Libero eftersom gofisen vägrar pottan och Pampers ger sig i storlek 6 och gofisen har 7 nu. Men jag har för mig om jag inte minns fel att vi föredrog Libero den första tiden då Pampers hade som ett nät i blöjan som fastnade på rumpan. När jag handlade idag köpte jag ett paket Pampers också så ska vi göra ett test när lillasyster kommer så får vi se vilket märke som fungerar bäst denna gång. Idag köpte jag en napp till lillasyster som vi kommer ta med till bb. Nu går jag strax in i tredje trimestern. Jag känner mig rätt pigg psykiskt. Har fått upp mitt Hb ännu mer men fysiskt så har jag ont i ryggen dagligen och så har jag fått ont vid blygdbenet tror jag det heter. Hon ligger så långt ner att det trycker på och gör ont när jag går. Annars har jag krämpor som inte gör mig så mkt som tex. halsbränna, kissnödig en gång i timmen, blödande tandkött, tjock, blodtrycksfall, sammandragningar vid ansträngning, svårt att vända mig i sängen. Det är inte direkt glamoröst att vara gravid men det är ju värt det såklart. Som tur är släpper det ju sen. Men detta är inte tillräckligt för att bli sjukskriven på deltid som jag känner jag skulle behöva nu så idag bad jag chefen om att få gå ner till 75% nästa schemaperiod. Hoppas att det går. 
Här kommer en magbild. Är i 26:e veckan nu (25+2): 
 
Visst har magen dragit iväg rejält på 4 veckor? Här är senaste bilden jag tog i 22:a veckan (21+2):
De allra bästa kläderna jag haft till gofisen kommer av märket me&i. Köpte en uppsättning på ett klädparty när jag va föräldraledig och jag har använt dem väldigt ofta men de har inte blivit ett dugg urtvättade som plagg jag köpt på tex. h&m, lindex och kappahl.Nu fick jag ett mejl under julen att det var utförsäljning av höstens kollektion med 50 % rabatt. Det är ju så dyra kläder så då blev det nästan normala priser efter rabatten. Då köpte jag detta set med body och byxa i 62/68 med söta kaniner. De är stora i storleken så det kommer nog att passa till hösten tror jag. Lite rosa dregglisar har jag också införskaffat. De som jag hade hemma var så noppriga och urtvättade och så hade jag ju ingen i rosa ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0