Fredag!


Nu har gofisen 5 veckors semester från förskolan. Han vaknar kl. 6 på morgonen nu och är på gränsen om han ska sova middag eller inte. Men nu när det är semester och vi inte behöver ha några fasta rutiner så tänker jag ta en promenad med syskonvagnen varje dag mitt på dagen så får barnen sova och jag får lugn och ro plus träning. Jag vill nog kalla det träning för det är tungt att dra 24 kg barn och vagnen är inte lätt att dra i sig heller. Jag känner att jag är tvungen att få en paus på en timme mitt på dagen de här fem veckorna för att orka då det är fullt tempo från 6 på morgonen tills A kommer hem och hjälper till vid kl. 16. Då blir en promenad ett bra alternativ. 

Idag har gofisen lekt med grannpojken ett par timmar. De verkade ha väldigt skoj :-) Potträningen går fortsatt bra och när vi va ute och cyklade så blev han kissnödig och kissade i gräset :P 
Gofisen blev väldigt trött efter lunch så då tog vi en promenad:

Vi försöker komma på lösningar på morgonen för att bryta kaoset. Thilde fick sitta en stund i bilbarnstolen och vi satte på dammsugaren när jag gjorde iordning gofisen 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0