Rörigt!

 
Detta inlägg har jag försökt avsluta för fjärde gången nu och jag började skriva när jag ammade igår förmiddag så det blir lite rörigt. Som det syns längre ner i inlägget så tänkte jag prova ersättning igår efter att jag ammat men Thilde ville inte ha. Hon va nog proppmätt för det kom upp tillbaka det lilla hon fick i sig. I natt har hon bara vaknat en gång så hon va nog verkligen full i magen :-) När jag ammat klart så är det dags för morgonsysslorna och då får vi se hur Thilde mår idag....
 
Vi har varit hundvakt då Victor och Anna är på 50 årskalas och mina föräldrar är i Sthlm i helgen. Som tur är har Dolly mestadels varit hos deras granne. Conrad är rätt busig och jobbig att passa och så har vi ju fortfarande två barn när vi är hundvakt. Conrad smiter  ofta men det har gått bra med den biten. Däremot lyckades han få tag på gofisens nya badboll och nya ärmpuffar så de gick sönder. Gofisen blev ledsen så jag lovade att köpa ett par nya idag och badboll äger han en till som vi har hemma. Vi har övernattat i  mina föräldrars hus i natt eftersom det är mkt lättare att passa Conrad där då han kan gå ut och in fritt eftersom de har staket runt uteplatsen där poolen finns... Nu på morgonen tog A en promenad med hundarna och gofisen. Gammelmormor kom hit på besök. Då passade jag på att filma lite samtidigt som jag borstar tänderna därav min sluddriga röst :-)
 
Detta inlägg tänkte jag lägga ut i förmiddag men hann inte. Thilde har varit nöjd i ca 15 min under dagen plus under bilfärden från och till Ekshärad då vi va där på 10 årskalas idag. Camilla tyckte jag skulle testa med ersättning och se om hon mår bättre. Jag är så dum som vill amma till varje pris trots att jag nu får amma 2-3 gånger per natt och Thilde sällan är nöjd. Det växlar så snabbt. Ibland är hon nöjd i ca 5-10 min efter mat sen helt plötsligt börjar hon gråta. Jag får nog se mig besegrad och pröva ersättning för att se om hon mår bättre. Om det inte hjälper så får jag prata med BVC. Det är ju värt ett försök iaf. Det kan ju knappast bli sämre. Vi känner oss sönderstressade här hemma av allt barnskrik och att en måste gå runt och hålla i Thilde all hennes vakna tid :
 
Här kommer filmklippet:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0