Mössa!


Jag har inte fått clipsen jag beställt på nätet än så har inte börjat sy solskyddet till barnvagnen. Därför blev det en mössa igår. Den blev dock inte riktigt som jag ville så jag ska nog sy en till lite större som hon kan ha till hösten. Jag hade bara ett mönster för 3 åringar så jag förminskade den själv. Nästa gång ska jag göra insnitten lite mindre och försöka få till bokstäverna bättre. Det va meningen att jag skulle sätta fast bokstäverna med vlisolin innan de skulle sys fast men jag lyckades inte få klistret att stanna kvar på tyget efter att jag strykit så jag gav upp till slut och sydde på bokstäverna på fri hand och resultatet blev att de blev lite sneda :P  men den duger ändå. Jag glömde även att sicksacka inne i bokstaven D så det gjorde jag efter att mössan blev klar men det syns ju bara inne i mössan... Ska be mamma visa mig nästa gång hur man gör med vlisolinet....så här blev den iaf:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0