Vi kom ut till slut!


Det fortsätter att vara fint väder så då vill man passa på att vara ute. Det tar dock lite tid då Thilde vaknar och vill amma ca 40-60 min på morgonen. Sedan ska det pumpas och gofisen och jag ska ha frukost. Gofisen och Thilde ska kläs på och det ska borstas tänder och byta blöja och sedan avslutar jag med att bädda sängen och ta reda på frukosten. Mellan allt detta så skriker barnen ibland samtidigt och ibland i omgångar. Gofisen ramlar nästan varje dag nuförtiden och Thilde brukar vara nöjd 5-15 min efter amning innan hon börjar skrika och vill ha bröstet igen. Jag får låta henne skrika lite innan jag går till henne för det fungerar inte annars. Man känner sig verkligen otillräcklig. Både jag och Andreas känner att vi är kaotiska familjen nu. Det är faktisk tufft att vara hemna själv med barnen och så skönt när A är hemma eller gofisen sover över hos mormor och morfar. Egentligen är gofisen jobbigast fast Thilde skiker mkt då han fortfarande är i trotsåldern och tycker nog det har varit jobbigt att bli storebror. Ibland känner jag att jag har bra lust att börja jobba igen. Men så länge jag ammar går det inte. Men när jag slutat amma så ska jag nog försöka få hoppa in och jobba lite om det behövs för att få komma hemifrån litegrann. Då kanske man uppskattar mer att vara hemma också. Ska jag vara ärlig så är de 15 timmarna när gofisen är på dagis de bästa på hela veckan tragiskt nog. Önskar jag fick ha honom lite mer på dagis. 25 timmar hade varit lagom för oss....

Idag lyckades jag få Thilde att sova 1,5 timme i vagnen. Hon vaknade till ibland då vagnen stod still men då drog jag den lite på gräsmattan så somnade hon om. Vi tog fram poolen gofisen och jag och hade skoj och blåste lite såpbubblor. Vi hann även äta lunch innan Thilde vaknade. Nu tar vi det lugnt i soffan. Gofisen ser på Pippi Långstrump och jag ammar och skriver detta inlägg :-) så det blev ändå en rätt bra dag idag med bägge barnen. Nu väntar tre lyxiga dagar med gofisen på dagis.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0