Barnmorska och besök!


Idag har jag gått in i 36:e veckan (35+0) och har varit på kontroll hos bm. Mitt blodtryck va bra men hon ville att jag skulle lämna morgonurin imorn då jag fått mer sammandragningar igen. Själv är jag inte orolig då allt känns bra och sammandragningarna påminner mer om när jag väntade gofisen men det är väl alltid bra att göra en extra koll. Magen hade sjunkit ner rejält de senaste två veckorna så sf- måttet hade inte ökat något. Kommer inte ihåg om det stått still sen senast eller om det t o m minskat. Barnmorskan kände för första gången hur bebisen låg och hon låg med huvudet ner och rumpan på min vänstra sida, startklar ;-) Bebisen låg  väldigt långt ner tyckte bm. Hon trodde inte att jag kommer gå tiden ut denna gång och så fick jag lite tips för att påskynda det hela som jag skulle börja med i vecka 37. Barnmorskan trodde dock inte att det kommer bli en Thilde utan en Thorsten eftersom hjärtljuden va  låga på 125. En tjej brukar ligga högre upp mot 150. Dessutom har jag en typisk pojkmage som är putig mer än rund och det syns inte bakifrån att jag är gravid. Fast personligen tror jag hon har fel. Det känns som en flicka där inne. Det kommer att bli spännande att få definitivt svar :-) 

Jag shoppade sommarkläder till gofisen i Karlstad i helgen och har idag lagt upp fyra par shorts då alla nederdelar blir för långa i benen åt honom:
Ett par finshorts och tre par mjukisshorts har jag fållat upp.

Jag har även fått besök av en kollega idag. Hon hade med sig både present och fikabröd. Kul med besök när man går hemma om dagarna :-) 
Denna fina ljuslykta fick jag :-) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0