Bakning mellan amningarna!


Idag är gofisen hemna med mig och Thilde. Då passade vi på att baka sockerkaka mellan amningarna. Det gick hyfsat fort att slänga ihop och sen sköter det sig själv i ugnen. Thilde fick vara i bärselen då hon skriker direkt hon blir ensam. Det verkar som vår dotter kräver mer närhet än vad storebror gjorde... Just nu känner jag mig som en ko då det känns som jag ammar en hel arbetsdag och igår började jag dessutom pumpa ut mjölk mellan amningarna då Thilde inte hade gått upp i vikt som hon skulle. Vi ska ge henne extra 50 ml på kvällen till att börja med så ska vi på en ny viktkontroll på måndag igen. Igår gav jag henne faktiskt extra två gånger med 50 ml bröstmjölk. Tänkte prova först med att ge henne extra bröstmjölk istället för mjölkersättning då det finns mjölk när jag pumpar ut. Vill så gärna att amningen ska fungera denna gång. Hon som sög så bra första veckan. Jag tror att hon inte suger tillräckligt så hon inte får i sig det hon behöver. Det är nog därför hon vill amma hela tiden för att hon inte blir tillräckligt mätt. Nu hoppas jag få ännu mer mjölk när jag pumpar och ammar så kanske hon får i sig mer och går upp i vikt och blir starkare och orkar suga mer. 

Slicka ur bunken är höjdpunkten med bakningen tycker gofisen :-)

Mitt smink börjar bli dammigt i skåpet nu då det va ett tag sedan jag hade tid att sminka mig. Långfredagen tror jag det va senast jag sminkade mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0