Färdigpackat!

 
Gofisen är hos farmor idag en stund så att jag ska få packa ifred. Thilde sköter sig själv så länge hon får mat med jämna mellanrum och en torr blöja. Hon sover dessutom två lurer per dag. Tyvärr sover hon sämre på natten. Hon vaknar alltid mellan 2-4 och vill ha mat trots att hon får obegränsat med välling på kvällen. När hon väl vaknar på natten tar det 1-1,5 timme innan hon somnar igen. Då pratar hon högt, nästan halvskriker bra länge innan hon somnar om. Nu ska A få ta Thilde varannan natt på semestern så att mamman får sova lite. Vi ska testa en ny metod där vi väcker henne innan vi lägger oss och ger henne lite påfyllning med välling för att se om hon vill sova hela natten. Jag hade kallt räknat med att hon skulle sluta med sina nattmål när hon fick börja med välling. Hon är ett matvrak vår lilla piga :-) 
 
Trodde att vi skulle få plats i två resväskor men jag lyckas inte kapa ner på packningen så istället fick jag en utsliten väska av pappa som jag sedan slänger där nere. Det kommer att bli mycket mindre packning hem då saker som blöjor, mat, tvättlappar och hygienartiklar försvinner. 
Tror ni väskan går igenom tullen? ;-) 
 
Handbagaget:
Vi har även med bärselen i handbagaget då det känns smidigt att bära gofisa i den när vi ska på och av planet.
 
Det enda jag känner att jag borde ha kapat ner på är barnkläder. Jag kanske tog lite väl många ombyten men då slipper jag tvätta. Gofisa har med sig sex klänningar och sju andra ombyten, nästan en klänning för var kväll :-) 
Här är den senaste jag sytt: 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0