Möss!

 
Vi möttes av en trevlig överraskning när vi kom hem efter semestern. På måndag morgon innan A skulle åka iväg på jobb så såg han spår efter möss i källaren. De har ätit på potatisen, vällt några burkar i matkällaren och gnagt på Andreas träningsbänk så det va full golvet med rester från dynan. Det kändes lagom kul att A åkte bort och kommer tillbaka på torsdag. Jag som har massor med tvätt efter semestern och måste besöka källaren rätt ofta :P
Både farmor och gammelmormor kom på besök igår och då passade jag på att åka till granngården utan barn för att köpa råttfällor. Köpte två igår och mamma kom med två på kvällen. När pappa kom med Dolly imorse bad jag honom kolla alla fyra fällorna i källaren och tre av dem hade fått fångst i natt. Pappa fick självklart tömma fällorna också när han ändå va här :-) nu ska jag iväg och köpa två fällor till som granngården skulle få hem idag som innehåller ett medel som varar i fjorton dagar och dessutom är den praktiskt då det är som en klypa så behöver man inte ha kontakt med mössen när man lossar på fällan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0