Bakning!

 
Denna vecka och förra veckan så har jag bakat en del. Både beprövade och nya recept har jag bakat. Förra veckan blev det lejlas kärleksmums och mjölkchokladkakor. Kärleksmumsen har jag bakat förut och lejla har det bästa receptet tycker jag och det finns på hennes hemsida.
Lejla hade även ett gammalt recept på kärleksmums som jag skrivit ut för länge sen men jag hittade det inte på nätet. Det är exakt samma grundrecept men istället för mörk choklad så hade hon marabou knäckchoklad både i kakan och i glasyren. Marabou knäckchoklad tillverkas tyvärr inte längre men jag tycker att det går lika bra med marabou dajmchoklad. 
Sedan bakade jag dessa goda kakor ur tidningen hembakat:
De blev en hit och kommer att bakas igen.
 
Igår blev det bullar och idag testade jag två recept från jennysmatblogg som blev super goda. De va bland de godaste småkakor jag ätit. Jag kan varmt rekommendera att läsa hennes blogg. Hon lagar så mkt god mat och bakar så mkt gott :-) www.jennysmatblogg.damernasvarld.se
 
Det va samma grund på kakorna jag bakade men jag prövade två olika fyllningar. Dena ena med dumle och den andra med nutella och jag kan inte säga vilken som blev godast för det gick inte att välja. Bägge va supergoda.
 
 


Bilderna är tagna från hennes blogg och där finns hela receptet. Hon hade även gjort en variant med marshmallowsfyllning och det blev säkert gott det med. 
 
Nu ligger iaf allt i frysen och jag ska försöka att låta bli att nalla av dem och bara ta upp när vi får besök ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0