Lyxproblem!

 
I min blogg skriver jag mestadels om det positiva i mitt liv som mina barn och familj och det roliga jag gör som sömnad, bakning och träning. Jag kan ibland brottas med tankar som att jag inte gillar mina volanger och tigerränder på magen efter graviditeterna eller hängiga bröst efter aminingen eller mina kraftiga lår och rumpa. Det är egentligen oväsentligt och ytligt i det stora hela. Jag ska vara glad att jag har lår överhuvudtaget för det är inte en självklarhet för alla. Det enda som har betydelse är mina barn, familj och vänner. Med tanke på allt som händer här i världen så inser jag hur fruktansvärt bra jag har det. Det händer så mycket hemsk dagligen i världen som påverkar så många människors liv. Man blir nästan knäckt av att se på nyheterna nuförtiden. Idag intervjuade de en kvinna som flytt från Isisgruppen i Irak. Hon hade fött barn under flykten och blev tvungen att gå i 8 dagar direkt efter förlossningen. Det va antingen leva eller dö sa hon. En annan kvinna hade förlorat två barn under flykten och va i chocktillstånd. Det gör ont i en att se hur verkligen ser ut i världen.  I måndags såg jag en dokumentär om Estoniakatastrofen och tänk så många som miste livet där och så många familjer som drabbades av sorg. I veckan blev man påmind om den man som knivskar en 5-årig flicka till döds i Arvika 2003. Hur överlever man något sådant som förälder? Alla krig i världen som skördar så många liv, så mycket elände. Efter att jag blivit mamma så har jag blivit så mycket mer orolig av mig. Därför är jag så tacksam att jag och min familj bor i väldens bästa land och jag kommer att ha möjlighet att ge dem en trygg uppväxt. Nu är det snart val och jag har nästan bestämt mig hur jag ska rösta. Jag kan säga att det garanterat inte kommer bli Sverigedemokraterna.Det har alltid varit självklart vilket block jag kommer att rösta på men inom det har det varierat de gånger jag röstat. Även fast man bor i världens bästa land så kan det alltid bli bättre. För mig är det viktigt att alla ska behandlas lika och minska klyftorna i samhället. Ju mer vi privatiserar desto mer ökar klyftorna och till slut kommer bara de som har mest pengar ha råd med sjukvård. Vilket äckligt samhälle va? Alla ska ha rätt till bra sjukvård. Sänker man skatterna så måste man göra indragningar och det leder till sämre vård, skola, äldreomsorg etc. Är man sjuk eller arbetslös så ska det finnas en trygghet. Man ska inte bli utförsäkrad efter ett år om man fortfarande är sjuk. Ni hör på mitt resonemang vilket block jag röstar på. Men jag respekterar att andra tycker olika.
 
Tack för titten!
 
 
 
 
Fyra generationer. Imorgon ska mamma opereras för sin sjukdom "Crohns" Nu håller vi tummarna att allt går bra. På fredag tänkte vi åka och hälsa på om hon mår så pass bra att hon orkar ta emot besök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0