Förkyld!


Ja, då har vi blivit förkylda här hemma :-( något som jag ogillar starkt är alla våra förkylningar vi har. Själv blir jag väldigt grinig när jag är sjuk. Nu vill jag komma igång och träna då jag varit bortrest väldigt många helger på senaste tiden. Hoppas bara inte det blir en långvarig förkylning. Barnen är rätt pigga ändå så den verkar inte vara så kraftig. Istället för promenad så blir det städning när gofisa ska sova middag idag. Gofisen är på dagis mellan 9-14 idag. På fredag fyller mina gofisar år så jag tänkte snygga till hemmet lite. Skulle behöva putsa fönstren snart men det är ju så fruktansvärt tråkigt :P

Mamma har köpt mig en ny symaskin som kom igår :-) eller den är inte ny men ca 20 år yngre än den jag hade innan. Nu har jag samma modell som mamma har och kan då låna hennes tillbehör som tex. övermatningspressafoten när man syr i tjocka lager. 
Tidigare hade jag en Huskvarna som var mammas första symaskin från 70-talet. Nu hittade hon en annons på blocket på  en Bernina 1031 som är en 90-talsmodell. Det är så stor skillnad att sy med den :-) igår invigde jag den genom att sy ett sommarlinne till gofisen:

Symaskinen:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0