Hes!

 
Varför låter du så konstig undrade gofisen idag? Jag lyckades pricka in detta med att jobba tre timmar och rösten blev inte direkt bättre :P. Svärmor passade gofisa så jobbade jag när gofisen var på dagis så täckte det upp över luncherna iaf. Ville inte sjukskriva mig för så kort arbetsdag men det va knappt rösten bar mig sista kvarten.
Det är full rulle här hemma, gofisa har intresserat sig för att förflytta sig framåt nu och eftersom hon inte kan kryptekniken än så har hon kommit på en egen stil. Ena benet bak som i krypteknik och det andra benet är framför som en skräddare och så släpar hon sig framåt överallt tar hon sig nu i rummen. Hon försöker dessutom att resa sig upp och med lite hjälp så lyckas hon. Då står hon rätt stadigt och tar något steg i sidled när hon håller i sig i tågbordet. Så nu är det fullt upp här hemma. Det tog 11 månader innan gofisa började intressera sig för förflyttning. Innan dess satt hon nöjd på golvet och blev förbannad när hon låg på mage. Med facit i hand är jag mer glad än stressad över att mina barn varit sena med att krypa och gå då det blivit lugnare för oss föräldrar.

Gofisa hjälpte (läs stjälpte) mig att städa idag. Hon följde mig var jag än gick och drog bla ur sladden till dammsugaren ett antal gånger och tömde lådorna i tv-bänken :-) hon kan gofisa min <3 
När barnen somnat städade jag i fred det sista i vardagsrummet och jag kom på mig nu i efterhand:
Hur tänkte jag här? Lägga på en ny duk på vardagsrumsbordet som hänger ner lite på sidorna. Den blir det första intressanta för gofisa att dra ner på golvet imorgon :P
Hörnbordet ekar tomt efter olyckan:
Ljuslyktorna på tv-bänken är borttagna:
det börjar mer och mer se ut som ett småbarnshem här hemma igen. Nu måste grinden till trappen plockas fram.

På onsdagar kommer Torsbybladet varje vecka så idag hade vi en grattishälsning till barnen. Nu börjar vi få nytta av att barnen föddes på samma dag. Endast en annons behöver vi då vi slog ihop dem och därmed sparar vi ju 100 kr, hehe :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0