Slut på påsken!


Idag var det vår tur att bjuda på middag. Vi hade mina föräldrar, mormor, brorsan och Anna och vovvarna som middagsgäster. Det blev inte traditionell påskmat idag utan vi gjorde asiatisk lax med klyftpotatis och kokta morötter och broccoli. Det är så enkelt och blir så gott. Man kryddar laxen med salt, ingefära, farinsocker och pressar lite vitlök över. Sedan pressar jag saften från en lime över fisken och häller över grädde och in i ugnen på 200 grader i 20 min. Vi hade färsk lax denna gång och 40 % vispgrädde så det blev riktigt gott :-) 

Morfar fyndade ett par sandaler till gofisa på påskafton (läs mormor hittade dem men morfar betalade). ;-)  Stl. 19 blev det. Tänk så små skor. Ändå var de stora nu så det finns marginal att växa i:

Jag jobbade påskafton och för första gången skadade jag mig på jobbet. Trodde att jag skulle behöva åka in och sy. Då hade det blivit en årlig tradition med vårdbesök på påskafton. För ett år sedan fick jag öroninflammation på påskaftonsnatten och fick antibiotika. Som tur va slutade jag blöda. Det hände när etiketthållaren trasslade sig och jag försökte få bort etikettlingen som satt fast så det kom ingen text på etiketterna. Den satt som berg och jag fick inte bort den med sax eller kniv som brukar fungera så jag tog min vassa nagel och slant :O det kom rätt mkt blod som droppade på golvet och jag blödde igenom plåster så jag bytte och satte dubbla plåster rätt hårt och då stoppade det upp. Det är ett ca 1,5 cm långt skärsår någon mm djupt. Usch, hatar när sådant händer. Är så känslig för blod. Skönt att det gick bra. Nu har jag fått respekt för etiketthållaren iaf :P

Mina nya kläder användes flitigt i påsk:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0