Fettisdagen!

 
Ingen semla har det blivit idag :-( funderar på om gofisen och jag skulle ta och baka semlor på fredag när det inte är dagisdag och jag är ledig. Jobbar tis-tors denna vecka. Imorgon slutar jag kl. 16 och ska till min frisör efter det och snygga till utväxten och även klippa mig. A kommenterade min utväxt i helgen. Han hade inte tänkt på det förut men nu tyckte han att den märktes :P ca fem cm har håret växt sedan oktober så nu är det verkligen dags. 
 
Idag blev det en lång dag på jobbet från 8-18 och när jag kom hem hade A redan åkt på kvällsjobb. Vi fick barnvakt av morfar i skarven innan jag kom hem vid. 18.15. A jobbar 18 - 00 ikväll/natt. Tufft att komma hem och vara trött efter en lång dag och sedan ta hand om två trötta barn och natta dem. Tur nog var det en fin och lätt kväll. A hade hunnit ge barnen middag så gofisa skulle enbart ha välling och gofisen somnade under tiden jag läste godnattsaga och gofisas förkylning har släppt så det har gått lättare att lägga henne på kvällarna igen. A får det tuffare som kommer hem i natt och barnen vaknar vid 6.30 och så får han sköta morgonbestyren innan han lämnar gofisen på dagis. Det har blivit ombytta roller här hemma nu när jag jobbat så pass mkt. Men jag måste säga att jag blir tröttare av att ta hand om bägge barnen samtidigt en hel dag jämfört med att jobba en hel dag. Gofisen tjatar så mkt så jag blir så trött i huvudet. Han sover ju inte middag längre heller så det blir ingen paus under dagen.
 
I måndags jobbade A och då åkte barnen och jag till Valberget och gofisen åkte bob i slalombacken och gofisa fick åka pulka för första gången. Det såg ut som hon gillade det :-) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0