Förkyld!

 
Igår eftermiddag bröt även förkylningen ut på mig så nu är hela familjen förkylda. Den verkar dock inte lika aggressiv som förra förkylningen vi hade under julen så förhoppningsvis är vi friska snart. Gofisen är t o m på dagis idag och gofisa är relativt pigg :-)
 
Imorgon jobbar jag och det känns ok då jag inte har någon feber. Orkade jag jobba under jul- och nyår när jag kände mig riktigt klen så ska jag orka imorgon. Sedan jobbar jag fredag och lördag nästa gång. Jag jobbar ca tre gånger i veckan framöver. A blev klar i Norge förra veckan och nu har han inget mer jobb förrän snön försvinner. Det såg lovande ut att han skulle få ett annat jobb där han jobbade förra vintern som han haft kontakt med senaste tiden men de har inte hört av sig så just nu är han också hemma. De kan ju fortfarande höra av sig men annars så är han arbetslös till ca april. Om min chef kontaktar mig och behöver personal när det krisar sig så kommer jag att tacka ja till allt extra jag får tills A börjar jobba igen. Eftersom A också är hemma nu så tänkte jag försöka åka skidor 3-4 gånger i veckan så länge det finns snö. Jag hann åka söndag och igår måndag och sedan bröt denna förkylning ut så nu blir det vila tills jag blivit frisk. Gofisa sover middag och A ska hämta gofisen på dagis sen så jag har det rätt lugnt just nu. Nu har jag i-landsproblemet vad jag ska hitta på. Ska jag städa kylskåpet som jag tänkte göra inför gofisas dop i augusti men har flyttat fram det hela tiden :P eller ska jag slappa i soffan eller sy på gofisas lapptäcke?
 
Detta tyg ska jag köpa på Panduro nästa gång jag ska till Karlstad och sy en sjal till gofisa.
 
Detta tänkte jag införskaffa till en sjal till mig själv. Bägge tygerna ovan kommer från min favoritserie "Tilda". Det är en tygserie som bl.a Panduro säljer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0