Vårjacka!

 
Gofisa sitter i gåstolen och röjer inne i vardagsrummet medan jag väntar på att barnvakten ska komma så ska jag sticka ut på en skidtur i Valberget. Jag är lite trött idag då gofisen vakande två gånger i natt och va upprörd och väckte då också Thilde så det tog tid att få bägge barnen att somna om. Ena gången han vaknade va han helt oresonlig. Han hade fått för sig att han skulle vinka hej då till pappa kl. 3 på natten. Pappa åkte iväg för två dagar sedan så det är för sent försökte jag förklara för honom men nej han gick nedför trappen och på med stövlarna och skulle ut. När han inte såg någon pappa blev han ännu mera upprörd och fick då för sig att han skulle se på tv på barnkanalen. Han godtog inte ett nej och gick ner och satte på tv:n upptäckte jag imorse då tv:n stod på. Eftersom han inte kan byta kanal själv så kom han upp igen till mig. Då hotade jag med att han skulle få sova i garderoben resten av natten om han inte la sig och sov igen och då till slut la han sig i sängen. Gofisen är väldigt svår när han hamnar på tvärsidan. Det går inte att resonera med honom han bara upprepar samma sak i en mer och mer upprörd ton. Det spelar ingen roll vad jag säger, han skulle vinka till pappa till varje pris :P Det är lagom kul när det blir mitt i natten. Annars är vi rätt bortskämda här hemma med att barnen sover bra om nätterna så någon enstaka gång är väl inte så farligt....
 
Denna söta vårjacka skulle jag vilja ha till gofisa som kommer från Lindex:
Den är egentligen inte så praktisk att leka i då det inte är ett vattenavvisande tyg som det är i skaljackor men eftesom hon antagligen kommer krypa i det våta vårgräset till våren så får hon ärva gofisens första skaloverall i 86 att ha på sig då som troligtvis kommer att vara för stor men det får gå ändå. Hon börjar ju inte dagis förrän till hösten så då kan hon ju ha en sådan typ av jacka när hon åker i vagnen eller åker till mataffären etc. Jag har planer på att sy en söt scarf till henne med spets att ha till jackan. Tänk så sött. Jag får passa på då det är sista gången vi har en bebis och snart har hon väl egen vilja och ska bestämma själv vad hon ska ha på sig :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0