VM i Falun!

 
Vm i längdskidor drog ju igång igår i Falun. Stina Nilsson knep en silvermedalj i sprint så det var en godkänd start för Sveriges del tycker jag. Stina har gått på skidgymnasium här i Torsby så det gör det ju extra skoj. Imorgon går en utav höjdpunterna då det står skiathlon på schemat. Där har Sverige stora medaljchanser på både dam- och herrsidan så vi kommer sitta bänkade framför tv:n imorgon här hemma. Spännande att se om Kallas form håller i sig. Hon krossade allt motstånd förra helgen i Östersund i VM-genrepet så det ser lovande ut. Nackdelen med att åka på hemmaplan är ju att pressen blir större så den mentala biten måste även vara på topp. Till veckan jobbar jag inte förrän på fredag så det kommer bli mkt tv-tittande för min del. Förkylningen börjar släppa så jag får väl ta tag i träningen igen också. Ska försöka mig ut på någon skidtur. Det är ju mkt lättare att ta sig ut nu när jag inte är grässänka längre.
 
Semlorna blev goda och efterssom de gjordes i miniversion så har tre stycken slunkit ner idag :O (det får bli flera skidpass till veckan). Gofisen tycker inte om grädde så han skrapade bort grädden på sin semla först innan den slank ner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0