Jordgubbspaj!


Denna vecka blev fikat till helgen jordgubbspaj. Ville försöka hinna med det innan jordgubbssäsongen är över. Det var bara lite knepigare att hinna med då jag jobbar så mkt denna vecka. Men det är roligt att ha något gott till kaffet till "hälga" :-) denna gjorde jag igår kväll:

Recept:
100 gram smör
2,5 dl vetemjöl 
0,5 dl strösocker
1 äggula
1 dl grovt hackade cashewnötter 

100 gram hackad mjölkchoklad 
1,5 förpackning vaniljvisp
1 liter skivade jordgubbar 

Blanda ihop alla ingredienser till pajdegen. Tryck ut i en pajform, ca 27 cm i diameter. Nagga pajskalet och ställ i kylskåpet ca 30 min. Grädda i ca 15-20 min på 200 graders värme. Ha i den hackade mjölkchokladen medan pajskalet fortfarande är varmt. Låt pajskalet kallna och chokladen ska ha stelnat i pajskalet. Vispa vaniljvispen och fyll pajskalet. Skiva jordgubbarna och fyll pajen med dem. Klart! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0