Huggormar och kvällsdopp!


På eftermiddagen idag stack jag ut på en löptur runt Vassjön och då såg jag två huggormar, en död och en levande. Jag har sett en del djur i år när jag tränat förutom en massa insekter och hundar och katter så har jag stött på dessa:
- 7 huggormar
- många rådjur
- en räv
- en grävling

Ormar är otäcka djur, en utav dem jag såg i år var dessutom äckligt stor 😝 det finns alltid gott om ormar i Valberget. En solig dag är det stora chanser att man stöter på en orm. Jag träffar oftast på dem på rullskidbanan i Valberget och då syns de tydligt som tur är. En gång när jag åkte rullskidor för många år sedan, tror jag gick på högstadiet så låg det en stor orm längs över hela rullskidbanan och då vände jag tillbaka och åkte mot åkriktningen. Den ville jag verkligen inte kliva över :P det var den absolut största orm jag någonsin sett. Den stora huggormen jag såg nu i år var den näst största jag sett.... Efter löpningen stack A iväg och fiskade och då åkte barnen och jag till mormor och morfar för ett kvällsdopp i deras pool och invigde gofisas nya badring. Det verkar ju inte bli någon mer värme så vi får väl bada ändå. Det var 20 grader och det är verkligen min smärtgräns. Hade helst velat ha minst 24 grader men man får väl offra sig för barnen. Gofisa är ett riktigt vattendjur och gjorde inte en min när hon åkte i det kalla vattnet:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0