Tvättmaskin!

Det blev en tripp till Karlstad igår för att köpa ny tvättmaskin. Gofisen fick vara hos mormor och morfar under tiden. Vi bestämde oss för en Samsung som vi tyckte verkade passa oss. Tyvärr var den slutsåld i Sunne på Elon så vi fick åka ända till Karlstad då den inte fanns på Elkedjan i Torsby. Gammelmormor hittade kvittot på den gamla tvättmaskinen och den är tio år gammal nu i september så den har gått rätt många år. Nu får den vara kvar som grovtvättmaskin tills den går sönder. Vi åkte till Karlstad när gofisa skulle sova middag så hon sov hela resan ned och lite till :-) När vi kom hem åkte jag och tränade. Morfar, Dolly och gofisen följde med och skjutsade mig då jag åkte backrace uppför Hovfjället på rullskidor eller ja, inte ända till toppen utan till Rattsjöbergsvägen. Nästan 5 km (4,7 km) bara brant uppförsbacke. Det är grymt jobbigt men bra för konditionen. Jag är nöjd att jag orkade åka uppför utan att behöva stanna. Nu börjar jag känna mig redo för alliansloppet i Trollhättan om ca 3 veckor. Nu hoppas jag bara att vi håller oss friska. Barnen börjar skolas in på dagis 10/8 och då är risken stor att det blir förkylningar igen. Vi har varit friska riktigt länge nu :-)
Våran gamla tvättmaskins storlek på trumman är 3-4 kg. Den nya har en 9 kgs trumma så nu kanske jag inte behöver dela upp så många tvättar utan nu ska det få plats :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0