Blandat inlägg!


Denna sommar åkte vi inte iväg på någon längre semester utan det har blivit några dagsutflykter istället. Igår kväll var det våran tur att få semester. Vi fick barnvakt så tog vi rälsbussen till Karlstad och åt middag på en fin restaurang. Efter restsurangbesöket hann vi även till en pub och jag tog dessert där och en irish coffee innan vi tog sista rälsbussen hem igen. Vi hade det så trevligt och lyxigt att få äta på restaurang utan stress. Hemma äter vi ibland i omgångar och det kan vara en jobbig ljudnivå ibland så det är inget vi tar för givet att få sitta ner samtidigt och äta och få prata med varandra utan att bli avbruten. Därför uppskattar man det desto mer när vi får sådana tillfällen. Det är semester för oss nu :-)

Idag kom mormor och morfar med barnen på förmiddagen och då hade vi ändå hunnit ta sovmorgon och ätit en lyxig frukost och hunnit handla mat inför nästa vecka innan de kom. Gofisen cyklade och gofisa drog de i vagnen. På eftermiddagen åkte gofisen, A och morfar på en liten tågutflykt till Lysvik t o r. Det har varit 100 årsjubileum på järnvägen från Torsby idag så de har kört ett ånglok fem turer från Torsby till Lysvik idag. Gofisen var överlycklig över att få åka tåg. Själv har jag haft vilodag idag och tagit det lugnt. Imorgon blir det träning igen i regnvädret de spått så vi får se vad jag får lust att göra. 

Det går framåt med babynestet. Det är helt klart nu och idag hann jag sy några detaljer till det också så snart ska jag försöka skicka iväg det så det är på plats innan bebis ankommer ;-) bilder kommer senare på hela kitet.
Här sitter vi på Harrys i Karlstad.

Lite nytt till gofisa att ha i höst:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0