Varmt!

 
När brandlarmet går här hemma utan att det brinner eller att man lagar mat, ja då är det varmt :-)
Vi kan inte sova på övervåningen just nu trots att vi isolerade extra när vi renoverade pga värmen. Det blir fruktansvärt varmt, speciellt gofisens rum. Vi måste nog köpa markiser, då jag tror att det skulle hjälpa en hel del. A och gofisen sover på madrass nere i gillestugan i källaren och gofisa och jag sover i det stora sovrummet på nedervåningen. A är redan på jobbet när gofisen vaknar och då vet han var jag och Thilde är och går bara upp själv. Det är lyckligtvis endast någon eller några veckor per år vi behöver göra så. Det är iaf inte första gånget brandlarmet går pga värmen här hemma. Första gången det gjorde det va gofisen nyfödd, alltså sommaren 2011. Vi hade varit på middag hos mina föräldrar på kvällen och när vi kom hem så gick vi garagevägen och hörde hur brandlarmet gick. Nu brinner det någonstans tänkte jag. A gick upp och kollade läget innan gofisen och jag kom efter. Nu vet vi att vi har ett extra bra (jobbigt) brandlarm :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0