Vinbär!


Idag har vi hunnit med en hel del. Dagen började med att starta tvättmaskinen som gått varm hela dagen då det hänt olyckor i bägge barnens sängar :P På förmiddagen/dagen åkte jag långpass på rullskidor igen på utterbyvägen. Det blev 45 km, tre vändor från Salströmsgården-heidruns café i Fensbol. Under tiden va A ute en tur med barnen. Sedan kom mormor och morfar hit på fika på eftermiddagen. Mormor hade med sig färska bullar som hon bakat idag. Vi kollade och diskuterade olika tvättmaskiner då vi skulle behöva en ny större då den vi har är kass och liten. Min mormors gick sönder under sista tiden hon bodde här och då köpte hon en ny, den billigaste och antagligen sämsta eftersom då hade inte vi tänkt flytta hit och hon visste att hon inom något år skulle flytta ifrån huset. Vi har ändå tänkt att ha kvar den gamla tills den går sönder och tvätta grovtvätt i, typ arbetskläder och träningskläder eller mörka kläder. Vi har två favoriter som det står mellan som uppfyller de kriterier vi vill ha och i rimlig prisklass. Det ena är en Cylinda och den andra är av märket Samsung. Det är så svårt att välja när de verkar ungefär likvärdiga. Vi får fundera ett tag....

Barnen och jag åkte iväg och gjorde några ärenden på eftermiddagen när A klippte gräsmatta och slog gräs. På kvällen plockade gofisen och jag bär i vinbärsbusken. De har hunnit bli rätt mogna nu. Vi plockade två liter som vi fryste ner och så ska vi plocka mer lite senare när resten mognat och koka saft.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0