God förmiddag!

Kl. 6.05, 6.40, 6.00, 5.20 och 6.20 har fröken Thilde vaknat denna vecka :P onödigt tidigt tycker jag. Nu är det t o m sovmorgon om man får sova till kl. 7
Är sömn en bristvara hos alla föräldrar? Erfarenheten jag har med två barn så tycker jag att det är jobbigare denna period när något av barnen vaknar väldigt tidigt jämfört med att behöva gå upp på natten och amma. Thilde låg ju bredvid mig i sängen och jag halvsov när ammade och då sov hon längre på morgonen än hon gör nu. Tisdag-torsdag vaknade vi alltid av väckarklockan kl. 7 eftersom gofisen skulle vara på dagis kl. 9 medan de andra dagarna i veckan kunde vi sova bortemot kl. 8 :-) därför kände jag mig mer utvilad då än nu när vi är uppe vid 5-tiden ibland. Jag behöver iaf inte prestera något om dagarna nu så det kommer bli värre när jag börjar jobba. Hoppas att gofisa följer storebrors mönster med sömn för han vaknade också väldigt tidigt mellan 1 år och 8 månader framåt. Sedan började han sova längre på morgnarna :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0