Midsommardagen!


A gick upp med gofisa 06.30 imorse medan gofisen och jag sov till kl. 9. A har fått sova middag idag på dagen istället och så ska jag ta bägge barnen imorgon så han får sova lite längre en morgon. För mig är det viktigt att det ska vara hyfsat rättvist eller jämlikt. Även om vi inte delar på alla sysslor på hälften så gör vi lika mkt här hemma. 

Idag har vi tagit det lugnt. Solen kikade fram på förmiddagen och en stund på dagen så då åkte nalle puh poolen fram till gofisens glädje. Vädret blev sämre på eftermiddagen och vi har fått enormt mkt mygg här hemma så vi höll oss inomhus då.  Gofisen höll på att klättra på väggarna så vi åkte en tur till mormor och morfar på eftermiddagen. Min plan va att klippa till babynestet där eftersom inte gofisa var med och gofisen behövde jag inte underhålla. Då tog morfar med sig gofisen till Valberget och de gick ända upp i tornet. Då hann jag lite mer på babynestet än jag tänkt :-) Först korrigerade jag mönstret då jag tänkte sy en mellanstorlek jämfört med de två babynest jag sytt tidigare. Sedan klippte jag ut och sydde ihop nestet och hann även sy kantbandet runt om och det blev även en extra detalj på det i form av ett brodyrband. Nästa steg blir att klippa till plattvadd till botten på babynestet och sy fast. Då ska jag låna mammas övermatningspressafot eftersom det blir så många och tjocka lager att sy genom.

Grundmönstret kommer från stoff och stil. Det första babynestet jag gjorde var urväxt efter två månader och det andra extra stora kunde gofisa använda ända till ett årsålder. Min förhoppning är att denna storlek ska kunna användas i ca sex månader. Min kompis får utvärdera storleken :-)

Gofisa ikväll:

Hon är förtjust i att borsta tänderna. Tänk om det kunde hålla i sig :-) 

Kommentarer
Postat av: Elin

Det ser jättefint ut! :)

Svar: Tack :-)
Linn

2015-06-22 @ 17:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0