Möhippa!

 
I helgen har jag varit på möhippa i Sthlm för fina Sara som är barndomskompis som numera bor i Sthlm. Sara och Mattias ska gifta sig uppe på Haverö som ligger utanför Ånge i Medelpad i augusti. Här kommer lite bilder:
 
Maria och jag åkte redan på fredag eftermiddag för att hippan började tidigt på lördag. Vi mötte upp möhippehänget vid Odenplan där vi överraskade Sara och drack ett glas bubbel. Därefter blev det koreansk dans. Jag har dålig koordinationsförmåga och det gick så snabbt mellan stegen så det såg nog roligt ut när jag dansade. De flesta såg roliga ut och tyckte nog det var svårt haha :-) Jag ställde mig långt bak.  Sara va superduktig iaf :-) 
Efter dansen gick vi till en park och åt lunch och drack vin. Vädret var toppen, solen sken och inte ett moln och det var riktigt varmt. Sedan åkte vi vidare långt väst från Sthlm ut mot vattnet vid Mälaren. Byn hette Färingsö och låg ute på Ekerö. Där hade vi hyrt en stor stuga och hade aktiviteter och åt god mat och drack vin :-) Sara verkade super nöjd med sin dag och nu ser vi fram emot bröllopet i augusti. Vi har fått barnvakt så då kommer det att bli som en minisemester. 
Just det, sista bilden är två ankor som alla hjälptes åt att måla under kvällen. Det är tydligen en tradition i Sydkorea att ha ett ankpar utanför sovrumsdörren efter att man har gift sig. De ska stå ställda mot varandra och symboliserar ett harmoniskt äktenskap. Vid gräl kan man vända antingen den ena ankan eller bägge från varandra och då behöver inte mannen komma in i sovrummet utan får sova på soffan. Har jag förstått det korrekt Sara? ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0