Nya pjäxor!


Thilde och jag gick upp kl. 6 och gofisen sover än. Gofisen har gått in för att ha sommarlov och sover till 8-9 på morgnarna. Synd att inte lillasyster kunde ta efter där :P 
Då var midsommarhelgen över för detta år. På midsommarafton hade A och jag sexårsdag och har varit förlovade i fem år. Jag kom på det på kvällen och var tvungen att kolla i förlovningsringen om det verkligen va den 19:e juni vi förlovade oss, hehe :-)

Det har ju blivit dåligt med träning för mig på sistone pga att jag fått tillbaka fotproblemen jag hade för 4-5 år sedan. Jag har mortons neuralgi. När gofisen va en månad gammal fick jag komma till en ortoped som ställde diagnosen och han gav mig en injektion med kortison i foten. Ca 50 % har effekt av kortisonet. Skulle det inte hjälpa så skulle det bli operation. Lyckligtvis så hade det effekt på mig då jag varit smärtfri i fyra år. Nu har jag ont igen och har skickat in en egen vårdbegäran om en ny kortisoninjektion. För mig är det viktigt att tänka på vad jag använder för skor. De ska vara breda framtill så det inte klämmer ihop framfoten och nerven hamnar i kläm. Jag har varit ganska noga med det de senaste åren men mina pjäxor har inte varit bra. De är så hårda i sulan och smala framtill och jag tror det är det som utlöst smärtan igen nu när jag tränat en del rullskidor. Jag har egentligen aldrig varit riktigt nöjd med mina gamla pjäxor. Förra veckan åkte pappa och jag till skidtunneln och prövade pjäxor och jag hittade ett par supersköna pjäxor som va breda vid tånarna. Igår invigde jag dem och åkte en timme rullskidor i Valberget och fick inte ont. Nu vet jag ju inte hur långpass skulle kännas men det är ett bra tecken att jag kunde åka en timme iaf :-) fötterna är lite bättre efter att ha vilat två veckor så vi får se hur det utvecklas framöver. Jag vill så gärna åka Vasaloppet nästa år.

Mina nya pjäxor:
Det blev madshus. Jag har alltid haft Alpina tidigare och har varit nöjd förutom den modell jag fick i julklapp julen 2009. De kanske är bättre nu men denna pjäxa kände jag direkt va skön på foten och passar för mina fotbesvär.
Tack mamma och pappa för pjäxorna ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0