Rörigt!

Så här brukar det se ut hos oss men när det kommer gäster plockar jag alltid ihop innan men ibland hinner barnen dra fram leksakerna igen innan gästerna kommer :P
så här ser det ut varje dag hos oss och även i andra rum. Jag gillar inte att ha rörigt omkring mig men sedan jag fick barn har jag fått acceptera att det måste se ut så. Det är ingen idé att plocka hela tiden eftersom det kommer lika snabbt att vara lika rörigt igen. Gränsen går ibland när jag skadar mig på leksaker som ligger på golvet överallt. Vi borde egentligen ställa högre krav på att gofisen ska plocka ihop efter sig men han skyller på lillasyster och att hålla på och tjata orkar vi inte när vi är trötta själva på kvällen och så tar det ju evigheter så vi prioriterar att få honom i säng tidigare istället. Det är inte alltid lätt att vara en bra förälder utan ibland handlar det om att överleva också för det är verkligen tufft att ha småbarn. Ibland är gofisen duktig att plocka ihop, speciellt om jag säger att vi måste plocka ihop innan vi kan åka iväg tex. till mormor och morfar eller åka och handla mat. Då blir det fart på honom :-) Men att plocka ihop för att få gå och lägga sig det biter inte så bra :P 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0