Macarons!

 
Igår kväll försökte jag mig på att baka macarons för första gången. Tanken var att jag skulle öva inför barnens födelsedagskalas. Nu blev de helt misslyckade så jag tänkte ge det ytterligare ett försök att lyckas annars struntar jag i det. Nu googlar jag på macarons och det finns så mkt tips och ideer om vad man ska och inte ska göra. De flesta är tydligen överens om att det är petigt med mätningen av ingredienser så man ska helst väga för att få exakt. Efter att ha läst om tipsen inser jag att jag gjort en massa misstag så jag ska försöka nästa vecka igen.
 
På fredag åker A och jag iväg på en minisemester över helgen utan barn. Förra helgen när jag var i Uppsala var första natten ifrån Thilde för första gången. Saknade barnen väldigt mkt när jag vaknade söndag morgon och nu ska vi vara två nätter utan barnen, hur ska det gå?  Gofisa är ju 11 månader nu så jag väntade ändå bra länge jämfört med gofisen innan jag sov borta ifrån henne. Gofisen sov hos mormor och morfar första gången redan när han var sex månader.
 
A har fått fast tjänst på tunnplåt från och med 1:a april och börjar på heltid nästa vecka så nu kommer jag bara jobba varannan lördag framöver. Tiden går så fruktansvärt fort och jag ska försöka njuta nu innan jag börjar jobba på allvar i augusti. Fokus kommer vara barnen och träning framöver. Jag är inne på tredje träningsveckan nu och har inte fått träningsvärk denna vecka. Igår blev det 13 km rullskidor på lekvattnetsvägen. Startplatserna till Vasaloppet tog tydligen slut på 84 sekunder i söndags så jag är glad att jag föranmälde mig i A:s namn. Tänk att 15 000 personer kan vara så dumma (inklusive mig själv) att de så gärna vill plåga sig i 90 km :P
 
Så här önskar jag mina macarons kunde se ut nästa gång:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0