Stämpelkakor!


Barnen sover och jag har bakat stämpelkakor för första gången som vi ska bjuda på när barnen fyller år. Hittade ett set med detta på rusta för 29 kr:

Jag använde ett recept på mördegskakor av Leila. Första plåten blev inte lika bra då jag stämplade kakorna efter de blivit färdiggräddade. Då blev trycket så svagt. De andra två plåtarna gjorde jag så här att jag tog ut kakorna efter halva gräddningstiden och stämplade och sedan in i ugnen igen. Då blev trycket mer tydligt. Imorgon kväll ska jag ge macarons en sista chans. Jag byter recept och använder ett recept av madebymaryblogg.blogg.se. Hon har en stor bakblogg och vet vad hon gör och ger många tips. Hon använder sig av sockerlag istället i sitt recept som gör macarons finare i ytan men är mer omständigt såklart :P och så ska jag tänka på alla misstag jag gjorde sist. Lyckas det inte då så kommer jag akdrig mer baka macarons igen :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0