Tårta!


Ikväll ska vi fira pappa som fyller år på måndag och mamma och pappa ska bjuda på middag ikväll och så ska vi se på ESC. Jag har lovat att stå för tårtan så när jag kom hem från jobbet idag garnerade jag tårtan:

Det är tårtbotten som en pinocchiotårta och mellan tårtbottnarna är det vispgrädde, hackad choklad och skivade jordgubbar. Den är somrig och god tårtan. De har börjat sälja jordgubbar på Ica nu som är riktigt söta och goda så då tyckte jag att denna tårta skulle passa ikväll :-)

Gofisen ska få sova över hos mormor och morfar inatt och A kommer att åka hem tidigt efter middagen med Thilde då hela familjen utom jag är bottenförkylda så han orkar inte. Han har haft feber idag och tagit hand om bägge barnen när jag jobbat så det har varit jobbigt. Jag stannar nog kvar och ser hela ESC och cyklar hem sen. Det är sjätte förkylningen sedan julen som barnen har. Det är tusan i mig rekord i täthet mellan förkylningar men nu har gofisen bara tre veckor kvar på dagis innan sommarlovet börjar så då tror jag faktiskt att det kommer lugna ner sig tills september då det drar igång igen. Själv försöker jag träna på mellan förkylningarna inför Vasaloppet nästa år men inte så lätt när förkylningarna kommer så tätt.

Nu håller vi tummarna för Måns och Sverige ikväll. Jag tror på en tredje plats för Sverige. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0