Gofisa sjuk!

Varför köra en bil när man kan köra två?

I natt sover drängen hos sin mormor och morfar. Vi har varit till badhuset en stund idag. Från början hade vi tänkt gå dit hela familjen men gofisa blev sjuk torsdag kväll. Då kom febern och nästäppan, stackars gofisa går igenom förkylning efter förkylning nu. Inte konstigt att hon va så gnällig i veckan, hon kanske hade ont i halsen innan febern och nästäppan bröt ut. Det var min tur att vab:a då A har vab:at en del i höst redan och jag endast en dag. På mitt jobb känns det som att det aldrig passar sig att vab:a och verkligen inte igår. Mamma ställde därför upp och vab:ade halvdag tills A kom hem från jobbet. Man kan ge bort vab om man vill/kan. Nu måste jag släppa det dåliga samvetet för det är ju en rättighet jag har när mitt barn är sjuk. Hoppas gofisa blir frisk imorgon så jag kan jobba på måndag då jag ska till ett annat apotek där jag är ensam farmaceut. Om jag inte åker dit får de stänga så ni förstår kanske mitt dåliga samvete om jag skulle stanna hemma. Men samtidigt kan jag inte låta A göra allt här hemma. Han gör tillräckligt redan så nästa gång kommer det bli jag som vab:ar....

Shoppingförbud som jag har denna månad har jag klarat bra :O 
A köpte ju Halloweendräkt till gofisen som jag ansåg han behövde ;-) och mamma har beställt tyg i veckan från stoff och stil och då beställde jag med ett tyg till en julklänning till gofisa som blev en gåva till Thilde från sin mormor.
Det blir en rutig julklänning i år med lite spetsdetaljer såklart :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0