VAB!

 
Imorgon kommer jag att vab:a för första gången på nästan två år. Hösten 2013 va senast jag vab:a. Sedan februari 2014 har jag varit sjukskriven och när gofisa föddes i april 2014 har jag varit föräldraledig tills augusti i år och inte behövt vab:a när barnen varit sjuka. Nu är detta gofisas tredje förkylning på kort tid men de andra har varit "lätta" utan feber och tajmat in med mina lediga dagar. Hon blev förkyld i fredags, febern kom i söndags och blåsorna runt munnen kom igår.  I går började jag kl.12 så kom svärmor i skarven tills A kommit hem. Idag var jag ledig ändå på schemat så imorgon ska jag vab:a och på torsdag blir A hemma om hon inte blivit frisk. Vi har tänkt dela på vab:andet så gott det går. 
Imorgon tänker jag ringa sjukrådgivningen om inte febern släppt. Först misstänkte jag höstblåsor men nu tror jag symtomen stämmer bättre på herpesinfektion. Stackars gofisa, hon är så ledsen och vaknar flera gånger per natt och gråter och ingen matlust har hon heller. Imorse kunde hon inte somna om vid 4.30 men sov länge på dagen istället.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0