Gallerkruka!

Har jobbat lång dag idag och kom från jobbet 18.20 och hann hämta barnen på dagis innan kl. 19. När vi varit hemma en liten stund hör jag ett krasch. Ser inte exakt hur det går till men gofisen berättar att han skulle dra av ett blad från min blomma och välter då ner hela krukan på golvet. Hade det varit vilken annan kruka som helst hade det kvittat men nu var det min fina gallerkruka som jag fått av gammelmoster Eivor i Trollhättan. Hon har en antikaffär och jag får mkt fina presenter av henne ibland. Jag har inte köpt någon inredning till hemmet de senaste åren för att slippa bli ledsen när det går sönder eller blir märken då det oftast blir det nu när jag har småbarn. Men krukorna ville jag gärna ha framme som jag fått i present så nu har jag bara en kvar 😩
Blomman klarade sig fint dock, den landade på botten av innerkrukan och nästan inget jord på golvet. Hade gärna offrat blomman dock för krukan :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0